امروزه خرید زمین در استان‌های شمالی کشور و بخصوص مازندران، دارای محبوبیت بالایی می‌باشد. از دلایل این امر نیز‌ میتوان آب و هوای دلپذیر و موقعیت بسیار عالی آن را نام برد. سرمایه‌گذاران و افرادی که قصد افزایش سرمایه خود را دارند، خرید زمین در مازندران را در لیست انتخابی خود قرار می‌دهند. البته زمین‌های موجود در این منطقه مانند سایر نقاط به انواع ساحلی، جنگلی، مسکونی، باغی و… تقسیم‌بندی می‌شود. بنابراین هر یک از زمین‌های نامبرده، ویژگی‌های مختص به خود را داشته و با قیمت متفاوتی به فروش می‌رسند. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات کامل تری در این زمینه به دست آورید.

 

  

هدف از خرید زمین در مازندران

بسیاری از افراد با خرید زمین در مناطق شمالی کشور، به دنبال سرمایه‌گذاری می‌باشند. از جمله مهمترین این مناطق، میتوان به مازندران اشاره نمود. ویژگی‌های متعدد مازندران آن را به گزینه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است. به طور مثال، این استان از آب و هوای معتدل، طبیعت زیبا، مسیر نزدیک به تهران، اهالی خون گرم و… برخوردار است. البته سرمایه‌گذاری، تنها هدف از خرید زمین در مازندران محسوب نمی‌شود. بلکه افراد برای ساخت ویلا و گذران اوقات فراغت خود نیز به خرید زمین در این منطقه اقدام می‌کنند.

خرید زمین در مازندران

 خرید زمین جنگلی در مازندران

زمین جنگلی‌های موجود در مازندران را میتوان یکی از زمین‌های پرطرفدار در این منطقه معرفی کرد. زمین جنگلی با منظره‌زیبایی که دارد، بهترین گزینه برای افرادی می‌باشد که با هدف گذران اوقات فراغت و تفریح اقدام به خرید زمین می‌کنند.

 زمین مسکونی سنددار در مازندران

زمین مسکونی سنددار از دیگر کاربری‌های زمین در مازندران می‌باشد‌. این نوع زمین برای ساخت واحدهای مسکونی خریداری می‌شود. خریدار زمین مسکونی با کسب جواز ساخت، اقدام به ساختن ویلای مدنظر خود می‌کند.

 زمین کشاورزی ارزان در مازندران

زمین‌های کشاورزی از دیگر انواع کاربری زمین در مازندران می‌باشند. قیمت این نوع زمین مانند سایر کاربری‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. بنابراین اگر به دنبال خرید زمین کشاورزی با قیمت ارزان و پایین در این منطقه هستید، بایستی از کارشناسان موجود در این زمینه کمک بگیرید.

 زمین باغی مازندران

زمین باغی‌های مازندران به زمینی گفته می‌شود که برای کاشت و پرورش درختان مختلف، مناسب می‌باشند. همچنین میتوان در اطراف آن، به انجام حصارکشی اقدام کرد. هدف خریداران از خرید زمین باغی، کشاورزی و کاشت و پرورش درختان مختلف است. بنابراین اجازه و امکان ساخت ویلا در آن وجود ندارد ولی با تغییر کاربری زمین، میتوان به ساخت و ساز پرداخت.

 خرید زمین شهرکی مازندران

زمین شهرکی مازندران نیز مشتریان مخصوص به خود را دارد. البته زمانیکه این نوع زمین دارای بافت مناسب و مجوز ساخت باشد، بر مشتریانش افزوده می‌شود. لازم به ذکر است که زمین‌های شهرکی، متراژهای مختلفی دارند و خرید هر یک از متراژهای آن، به میزان بودجه خریداران بستگی دارد. زمین‌های شهرکی که دارای مساحت بزرگ و با کاربری مسکونی می‌باشند، برای ساخت ویلای شهرکی در نظر گرفته می‌شوند. همچنین زمین‌های شهرکی موجود در مازندران به انواع مختلفی مانند هکتاری، قطعه بندی شده و… تقسیم بندی می‌شوند.

 خرید زمین ییلاقی در مازندران

یکی از زمین‌های مازندران که برای ساخت و ساز ویلا مناسب می‌باشند، زمین‌های ییلاقی هستند. زیرا میتوان ویلا را متناسب با سلیقه و نظر خود ساخت‌. همچنین آب و هوای خنک زمین‌های ییلاقی در فصول گرم سال، بر ویژگی‌های خوب آن افزوده و سبب راحتی از رطوبت شهرهای شمالی می‌شود.

 خرید زمین در مازندران بهتر است یا گیلان

مازندران و گیلان از جمله شهرهای شمالی کشور می‌باشند که بیشترین میزان خرید و فروش زمین را به خود اختصاص می‌دهند. شاید برای شما سوال شود که خرید زمین در کدام یک از شهرهای مذکور بهتر است؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که خرید زمین در مازندران و گیلان، به سلیقه افراد بستگی دارد. ولی به طور کلی، مازندران دارای مزایا و ویژگی‌هایی می‌باشد که سبب برتری‌اش بر گیلان شده است‌. به طور مثال:

  • مازنداران از طبیعت و مسیرهای بهتری برخوردار است.
  • امکانات رفاهی و اقامتی مازندران بیشتر ازگیلان می‌باشد‌.
  • دسترسی راحت‌تری به مناطق ییلاقی مازندران وجود دارد.
  • فاصله مازندران تا تهران ۲۶۰ کیلومتر و فاصله گیلان تا تهران ۳۶۰ کیلومتر است. درنتیجه از این لحاظ نیز مازندران گزینه به صرفه‌تری به شمار می‌رود.
  • وجود امکانات تفریحی و رفاهی متعدد در مازندران، سبب جذب گردشگران شده است. در نتیجه از لحاظ سرمایه گذاری نیز خرید زمین در مازندران در رتبه بالاتری از گیلان قرار دارد.

خرید زمین در مازندران

 قیمت زمین در شمال مازندران

قیمت خرید و فروش زمین در شمال مازندران مانند سایر بخش‌های آن، به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ذیل به چند مورد از مهمترین فاکتورهای موثر اشاره میکنیم.

  • ویژگی‌های زمین: مشخصات فیزیکی و ظاهری زمین، تاثیر بسیاری در تعیین قیمت آن دارد. طبیعتا زمینی که دارای امکانات و ویژگی‌های بیشتری باشد، با قیمت بالاتری نیز به فروش می‌رسد. موقعیت جغرافیایی، توپوگرافی زمین، نوع کاربری زمین و… از جمله این مشخصات به شمار می‌روند.
  • دسترسی به فعالیت‌های اقتصادی: زمین‌های شمال مازندران با دلیل دسترسی به فعالیت‌های اقتصادی، قیمت بالاتری از سایر نقاط دارند.
  • امکانات موجود در اطراف زمین: فاصله زمین با امکانات تفریحی، درمانی و… نیز از دیگر عوامل موثر بر قیمت فروش آن می‌باشد.
  • نوع کاربری زمین: زمین مسکونی، جنگلی، ساحلی، کشاورزی و…
  • و…

 نتیجه گیری

خرید زمین در مازندران یکی از گزینه‌های عالی برای سرمایه‌گذاری می‌باشد‌. ویژگی‌های منحصر به فرد این منطقه، سبب شده است که افراد بسیاری به خرید زمین در آن رغبت یابند. لازم به ذکر است که سرمایه گذاری تنها مزیت خرید زمین در این استان به شمار نمی‌رود. بلکه میتوان با خرید زمین و ساخت ویلا،اوقات فراغت خود را در مناظر زیبای مازندران سپری کرده و از آب و هوای آن لذت برد. همچنین زمین‌های این منطقه مانند سایر مناطق شمالی، به کاربری‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شوند. پس بایستی هدف و نیاز خود از خرید زمین در مازندران را تعیین کرده و سپس به خرید آن اقدام نمود. آگاهی از حداقل متراژ زمین برای ساخت در مازندران از دیگر نکات مهمی است که باید به آن توجه کرد. در این محتوا سعی نمودیم که مطالب مفیدی را در زمینه خرید زمین در استان مازندران و اطلاعات مربوط به آن ارائه دهیم. امیدواریم که با مطالعه آن، به راهنمایی‌های لازم دست یافته باشید.

 

در تماس باشید

مازندران،  آمل به چمستان املاک مدرن

09119136787

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید